Leveransvillkor
Allmänt
- Om produkten finns i lager är den beräknade leveranstiden två till fem (2-5) arbetsdagar inom Finland. Leveranstiden utomlands kan vara längre, cirka 3-8 arbetsdagar. Om produkten är tillfälligt eller helt slutsåld informerar vi omedelbart, liksom om leveranstiden är längre.
- Vi informerar på produktsidan om leveranstiden avviker avsevärt från ovanstående.
- Om kunden absolut vill ha produkten före ett visst datum måste detta nämnas särskilt, till exempel vid beställningstillfället. Vi försöker beakta kundens önskemål om det är möjligt.
- Om kunden köper produkter för vilka Kolo Design Oy har angivit olika leveranstider, kommer ordern att levereras enligt den längsta angivna leveranstiden.
- Vi levererar endast produkter i Finland (kan också ordnas utomlands genom separat överenskommelse). Alla leveranser från Kolo Design Oy sker genom Posten eller DB Schenker. Om kunden vill använda en annan transporttjänst måste pris och villkor överenskommas separat med Kolo Design Oy.
- Med leveransen följer ett följesedel som fungerar som kvitto på ditt köp och som garantibevis.
- För kunder under 18 år krävs vårdnadshavarens samtycke för beställningen.
- Priserna inkluderar moms.
Returer
- De produkter du beställt har en bytes- och returrätt på 14 dagar. Den returnerade produkten måste vara helt oanvänd och förpackningen i säljbart skick. Ange ditt bankkontonummer och eventuell anledning till returen (t.ex. trasig produkt, fel storlek etc.) för att snabba upp processen.
- Ångerrätten gäller inte för produkter som har tillverkats enligt kundens önskemål eller produkter där kunden har valt gravyrtext, logotyp eller bild - om det inte finns ett fel som har uppstått från Kolo Design Oy:s sida.
- Kunden ombeds att göra en returavisering via e-post till info@kolodesign.fi eller telefon 044 269 3107 innan produkten returneras. Kunden kan returnera produkten/produkterna kostnadsfritt genom att använda Postens returblankett. Returen skickas till adressen: Kolo Design Oy, Kundretur, Tolvasentie 1, 80130 Joensuu.
- Du kan också returnera produkten i vår butik.
Skadade försändelser under transport
- Ibland kan det hända att paketet skadas trots noggrann förpackning vid postleveransen. Därför är det bra att kontrollera paketets skick redan vid hämtningen i närvaro av posttjänstemannen. Om paketet har skadats under transporten och om även de beställda produkterna har skadats, gör omedelbart en skaderapport på postkontoret. Kontakta sedan vår kundtjänst för att ordna leverans av en ny produkt.